Breaking down online barriers: cooperative learning in health sciences
DOI:
https://doi.org/10.24265/horizmed.2023.v23n4.13Abstract
Sra. Editora: Nos dirigimos a usted en referencia al artículo "Percepciones de los estudiantes de ciencias de la salud sobre el aprendizaje cooperativo en la modalidad virtual" (DOI: http://dx.doi.org/10.24265/horizmed.2023.v23n2.03), el cual aborda un tema crucial en la educación médica contemporánea: el aprendizaje cooperativo (1).
El aprendizaje cooperativo promueve la colaboración entre estudiantes para alcanzar metas comunes, donde a través del apoyo mutuo se solucionan problemas y se construye conocimiento. Este enfoque educativo, como se resalta en el artículo, tiene una importancia crucial en la formación de los futuros profesionales de la salud (2).
Downloads
References
Chambi-Mescco E, Calero Escurra OP, Salazar De La Torre M, Mestanza Tejada MY, Paucar Miranda PJ, Ballarta Rodriguez LY, et al. Percepciones de los estudiantes de ciencias de la salud sobre el aprendizaje cooperativo en la modalidad virtual. Horiz Med [Internet]. 2023;23(2):e2169.
Kanthan R, Mills S. Cooperative learning in the first year of undergraduate medical education. World J Surg Oncol [Internet]. 2007;5(1):136.
Kumi-Yeboah A, Dogbey J, Yuan G. Online collaborative learning activities: The perspectives of minority graduate students. Online Learn [Internet]. 2017;21(4):5-28.
Wang Y-P, Wu T-J. Effects of online cooperative learning on studentsï¿1/2 problem-solving ability and learning satisfaction. Front Psychol [Internet]. 2022;13:817968.
Seid M, Hartley DM, Margolis PA. A science of collaborative learning health systems. Learn Health Syst [Internet]. 2021;5(3):e10278.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Carla America González Guzmán, Benjamín Conde-Castro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Médico (Lima) (Horiz. Med.) journal’s research outputs are published free of charge and are freely available to download under the open access model, aimed at disseminating works and experiences developed in biomedical and public health areas, both nationally and internationally, and promoting research in the different fields of human medicine. All manuscripts accepted and published in the journal are distributed free of charge under the terms of a Creative Commons license – Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).