Biomedical research and education in Peru
DOI:
https://doi.org/10.24265/horizmed.2019.v19n2.01Downloads
References
Salaverry O. Una visión histórica de la educación médica. An Fac Med. 1998;59(3):215-9.
Salaverry O. El inicio de la educación médica moderna en el Perú: La creación de la Facultad de Medicina de San Fernando. Acta Médica Peruana. 2006;23(2):122-31.
Huapaya Yaya J M, Lizaraso-Caparó F L. Educación médica: nuevos paradigmas. Modelo educativo por competencias. Horiz Med (Lima) 2011;11(2):86-92.
CONCYTEC. Censo Nacional de Investigación y Desarrollo a Centros de Investigación. 2016 https://portal.concytec.gob.pe/images/publicaciones/censo_2016/libro_ censo_nacional.pdf
Penny E, Collins JA. Educación médica en el Perú. Educación Médica 2018;19:47-52.
ASPEFAM. Asociación peruana de Facultades de Medicina: Miembros. 2019. Disponible en: http://www.aspefam.org.pe/miembros.htm
Mayta-Tristán P, Toro-Huamanchumo C, Alhuay-Quispe J, Pacheco-Mendoza J. Producción científica y licenciamiento de escuelas de medicina en el Perú. Rev Perú Med Exp Salud Pública. 2019;36(1):106-15.
Champin D. Evaluación por competencias en la educación médica. Rev Perú Med Exp Salud Pública. 2014;31(3):566-71.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Horizonte Médico (Lima)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Médico (Lima) (Horiz. Med.) journal’s research outputs are published free of charge and are freely available to download under the open access model, aimed at disseminating works and experiences developed in biomedical and public health areas, both nationally and internationally, and promoting research in the different fields of human medicine. All manuscripts accepted and published in the journal are distributed free of charge under the terms of a Creative Commons license – Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).