Teaching learning process: From society to serve society
DOI:
https://doi.org/10.24265/horizmed.2015.v15n3.01Downloads
References
Díaz-Véliz G, Mora S, Lafuente-Sánchez JV, Gargiulo PA, Bianchi R y col. Estilos de aprendizaje de estudiantes de medicina en universidades latinoamericanas y españolas: relación con los contextos geográficos y curriculares. Educ Med 2009; 12 (3): 183-194.
Escanero JF, González-Haro C, Ezquerra L, Borque L. Diseño e implementación de una práctica de metacognición en la asignatura de Fisiología Humana (Facultad de Medicina). Educ Med 2009; 12: 47-53.
Soria M, Guerra M, Lou M, Pié J, Escanero JF. Estilos de aprendizaje de los estudiantes de ciencias de la salud. Educ Med 2005; 8: 145.
Fortoul T, Varela M, Avila M y col. Factores que influyen en los estilos de aprendizaje en el estudiante de medicina. Rev de la Educ Superior 2006; 138: 55-62.
Rosales-Gracia S, Gómez-López VM, Gómez-Garza A. Comparación del rendimiento académico de estudiantes de medicina según su estilo de aprendizaje predominante. Archivos en Medicina Familiar 2010; 12(4): 128’134.
Dolmans DHJM, Wolfhagen IHAP. The relationship between learning style and learning environment. Med Educ 2004; 38: 800-4.
Kolb A, Kolb D. The Kolb Learning Style Inventory Version 3.1. Technical Specifications. Cleveland, OH: Case Western Reserve University, 2005.
Borracci R, Arribalzaga E. Estilos de aprendizaje de kolb en estudiantes de medicina. MEDICINA (Buenos Aires) 2015; 75: 73-80
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Horizonte Médico (Lima)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Médico (Lima) (Horiz. Med.) journal’s research outputs are published free of charge and are freely available to download under the open access model, aimed at disseminating works and experiences developed in biomedical and public health areas, both nationally and internationally, and promoting research in the different fields of human medicine. All manuscripts accepted and published in the journal are distributed free of charge under the terms of a Creative Commons license – Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).